Badanie opinii mieszkańców gminy o warunkach życia i oczekiwaniach wobec administracji samorządowej – materiał wyjściowy do budowy budżetów, strategii i planów rozwoju lokalnego,
Usługi komunalne w budżetach gospodarstw domowych – wizerunek spółek gminnych
w opiniach mieszkańców,
diagnoza stanu edukacji i wychowania w gminie z wytyczeniem strategii edukacji,
Uzależnienie dzieci i młodzieży od Internetu i komputera.
II. Oferta dla urzędów pracy
Bezrobotni na lokalnym rynku pracy – bariery, oczekiwania, motywacje i aktywność do podjęcia pracy, potrzeby szkoleniowe oraz oczekiwania bezrobotnych wobec Powiatowego Urzędu Pracy – prognoza na podstawie badań empirycznych;
Badanie oczekiwań pracodawców dotyczące pożądanych kwalifikacji pracowników i usług szkoleniowych Powiatowego Urzędu Pracy;
Analiza badawcza kształcenia zawodowego na powiatowym rynku pracy a oczekiwania pracodawców wobec kwalifikacji zawodowych pracowników;
Ocena efektywności wykorzystania środków Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej przez bezrobotnych przyznana przez Powiatowy Urząd Pracy – – diagnoza ewaluacyjna na podstawie badań empirycznych;
Bezrobocie nierejestrowane – bariery, motywacje, aktywność do podjęcia pracy, potrzeby szkoleniowe oraz oczekiwania bezrobotnych niezarejestrowanych wobec pracodawców, urzędów pracy i instytucji wspomagających zatrudnienie;
Elastyczne formy zatrudnienia efektywnym zarządzaniem zasobami pracy – skutki społeczne i ekonomiczne;
Badania ewaluacyjne efektywności wykorzystania środków pomocowych na rynku pracy.
III. Oferty dla przedsiębiorców
Strategia społecznej odpowiedzialności (Corporate Social Responsibility, SCR ).